Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Bácsfeketehegy

Család

Egészség

Ifjúság

Közösség

Nőkről

Pályázat

Partnerség

Szabadidő

Szentendre

Vajdaság


Nők és férfiak fogyasztási szokásai

Különböző felmérések alapján hat nagyobb területen vizsgálták meg, milyen mértékben különböznek a nők és a férfiak fogyasztási szokásai. Nagyon hasonlónak minősítették a helyzetet ott, ahol a nemekre jellemző arányok közötti különbség nem volt több 2 százalékpontnál; a 2–5 százalékpontos differenciát sorolták az enyhén különböző, az annál nagyobbat pedig az érdemben eltérő kategóriába. Az egyes tételek mögött zárójelben először a nőkre, majd a férfiakra jellemző százalékos arány szerepel.

TELEFON- ÉS NETHASZNÁLAT
Nagyon hasonló ● Kártyás mobil használata (49,8•49,2) ● Chatelés (66,0•66,0) ● Ingyenes online játékok (49,0•51,0) ● Blogírás (7,0•8,0) Enyhén különböző ● Előfizetéses mobil használata (24,5•27,4) ● Online álláskeresés (70,0•65,0) ● Nethasználat általában (48,0•52,0) ● Blogolvasás (45,0•48,0) Érdemben eltérő ● Vezetékes telefon megléte (45,2•40,0) ● Legalább napi 3 óra internetezés (36,0•46,0) ● Ruhavásárlás a neten (30,0•13,0) ● Online banki szolgáltatás igénybevétele (29,0•41,0) ● Fizetős szoftverek, egyéb tartalom letöltése (9,0•26,0) ● Online szerencsejáték (4,0•12,0)


 ÉTKEZÉS, EGÉSZSÉG
Nagyon hasonló ● Rendszeres ásványvízivás (68,9•70,4) ● Étteremben étkezés legalább havonta (5,2•7,1) ● Kávézóba/cukrászdába járni (9,5•8,5) Enyhén különböző ● Gyorsétteremben étkezni legalább havonta (7,7•10,3) ● Rendszeresen sportolni (5,0•9,0) ● Napi alkoholfogyasztás (1,0•5,0) Érdemben eltérő ● Minden nap tenni az egészségért (94,0•88,0) ● Odafigyelés a nap közbeni rágcsálnivalókra (77,0•66,0) ● Meleg ebéd naponta (71,0•60,0) ● Joghurtfogyasztás (64,7•57,8) ● Alkohol elutasítása (59,0•28,0) ● Rendszeres szűrővizsgálatra járás (57,0•45,0) ● Sörfogyasztás (38,3•51,7) ● Egészséges étkezés (34,0•22,0) ● Meleg vacsora naponta (27,0•40,0) ● Heti többszöri alkoholfogyasztás (4,0•12,0)

VÁSÁRLÁS, DIVAT
Nagyon hasonló ● Nem sajnálni a pénzt ruházkodásra (29,1•28,7) ● Belépőjegy-vásárlás a neten (24,0•25,0) ● Vásárlás bevásárlóközpontban (15,8•15,6) ● Mindig drága, márkás ruhákat viselni (13,6•15,4) ● Az öltözködésével kitűnni a tömegből (15,6•12,9) Enyhén különböző ● Üzletkötőn, személyes tanácsadón keresztüli rendelés (5,1•0,6) Érdemben eltérő ● Könyvvásárlás a neten (55,0•30,0) ● Online vásárlás általában (34,0•44,0) ● Divatkövetés (33,4•25,3)

KIKAPCSOLÓDÁS
Nagyon hasonló ● Részvétel többnapos belföldi utazáson (42,6•41,8) ● Közszolgálati tévé rendszeres nézése (11,0•9,4) ● Közszolgálati rádió gyakori hallgatása (4,9•5,6) Enyhén különböző ● Tánc, diszkó, könnyűzenei koncert minimum havonta (12,2•15,5) ● Kereskedelmi rádió rendszeres hallgatása (8,5•11,8) ● Színházba, múzeumba járás (8,1•5,8) Érdemben eltérő ● Inkább otthon maradni este (68,0•59,0) ● Zenehallgatás, DVD-nézés (57,8•65,8) ● Könyvolvasás (47,8•35,3) ● Kulturális tévéműsorok nézése (43,0•22,0) ● Sporteseményekre járás (5,2•18,4) ● Kereskedelmi televízió rendszeres nézése (37,4•30,5)


 PÉNZÜGYEK
Nagyon hasonló ● Folyószámla (50,7•50,9) ● Bankkártya (43,6•44,7) ● Életbiztosítás (12,9•14,8) ● Balesetbiztosítás (8,8•10,1) ● Lakáshitel (7,1•7,1) ● Hitelkártya (5,0•5,3) ● Telebank (4,4•4,6) ● Áruhitel (3,4•3,1)  Enyhén különböző
● Befektetési informálódás banki tanácsadótól (33,0•19,0) ● A pénzügyi döntéshozó személye a háztartásban (32,0•28,0) ● Gépjárműhitel (3,7•5,9) Érdemben eltérő ● Befektetési informálódás speciális honlapokról (2,0•14,0)

RENDSZERES LAPOLVASÁS
Nagyon hasonló  ● Hirdetési újságok (29,0•28,0) ● Megyei/helyi napilapok (24,5•26,1) ● Országos bulvár napilapok (11,5•13,2) ● Politikai-közéleti lapok (6,6•7,3) ● Gazdasági, pénzügyi lapok (2,9•4,4) ● Lakberendezési-építészeti lapok (2,9•1,1) Enyhén különböző ● Önállóan terjesztett tévémagazinok (25,5•21,1) ● Vasárnapi lapok (6,0•8,6) ● Országos közéleti napilapok (4,8•7,4) ● Női életmód- és fitneszlapok (5,4•0,5) ● Gasztronómiai lapok (5,0•1,0) ● Férfi életmód lapok (0,6•4,1) ● informatikai kiadványok (0,5•4,9) Érdemben eltérő ● Általános női lapok (41,1•7,4)  ● Sztármagazinok (19,7•6,2) ● Sportújságok (0,8•8,5) ● Autós lapok (0,5•6,7) ● Egészség-megőrzési lapok (10,2•3,6)

Megjegyzés: Az adatok többségének forrása a Szonda Ipsos–GfK Hungária Product Media Index nevű, 8500 ember válaszait feldolgozó, 2008. IV. negyedéve és 2009. I. negyedéve között készült felmérése. Az internetezési szokások a TNS–NRC 2008-as vizsgálatából valók; e mellett felhasználtunk a GfK egy másik felmérését, valamint különféle KSH-kimutatásokat is.
Forrás: Figyelő 2009.október 1.

Publikálta
Együtt Egymásért Európában, Egyesület

KÖZÉLET | GAZDASÁG | SZABADIDŐ | MINDENNAPOK | KIS SZÍNES | JEGYZET | SAJTÓKÖZLEMÉNYEK Powered by T-soft