Városimázs Toplista 2008 Magyarország legjobban kommunikáló városai
A tavalyi évhez hasonlóan a 10 000 főnél népesebb városok nyilvánosságban elfoglalt helyét, imázsát vizsgálták. Célunk, hogy évről évre bemutassuk a településeknek a külső partnerek (tehát nem a saját lakosságuk) felé irányuló kommunikációját, rávilágítsanak a fejlődés lehetőségére és bemutassák a követendő példákat. Az Image Factory-Observer Városimázs Toplista 2008 vizsgálatában csak az országos lefedettségű, bárki számára elérhető sajtótermékekben megjelent hírek szerepelnek. A több tízezer megjelenés átvizsgálása után létrejött, kizárólag a városimázs szempontjából releváns sajtóemlítéseket tartalmazó adatbázis elemeit minőségi és mennyiségi szempontok szerint is osztályozták a szakértők, és külön értékelték az önkormányzati honlapokat. Az így kapott eredményeket egységes és szisztematikus pontrendszer szerint osztályozták. A pontozás alapján a városokat sorrendbe rendezték, majd a listát településméret szerint három részre bontották.
A nagyvárosok versenyét Esztergom nyerte meg Gyula és Szentendre előtt. Szentendre a vizsgált időszakban főként kulturális programjai kapcsán került a lista élmezőnyébe és az országos médiumok érdeklődési körébe. A város jól használja ki gazdag kulturális és történelmi hagyományait, így a sajtóorgánumokból lehetett értesülni a helyi múzeumok és a színház programjairól is, de a szentendrei skanzen is sokat szerepelt a híradásokban. Emellett néhány nagyberuházást tárgyaló cikk a város gazdasági életére hívta fel a figyelmet, ami tovább élénkíti a városról kialakult pozitív képet. A budapesti agglomeráció városai közül Szentendre azon kevesek közé tartozik, akik képesek voltak önálló arculatukat fenntartani, a főváros közelségének előnyeit kihasználni, ugyanakkor annak árnyékából is kilépni.
A városban megvalósuló beruházások közül országos figyelmet érdemelt a helyi bölcsőde 250 millió forint értékű felújítása és bővítése, valamint egy autógyártó cég Szentendrére tervezett központjának megépítése, továbbá a település neve az épülő autópálya-híd kapcsán is többször szóba került. Ezek a hírek azt sugallják, hogy a városnak nemcsak kulturális élete gazdag, hanem gazdasága, infrastruktúrája is fejlődik.
Forrás: Kutatási jelentés, 2009. július 7. A tanulmány teljes egészében innen letölthető a város honlapjáról
|