Májusban közel 44 ezerrel, 11,552 millióra csökkent a három hazai
mobiltelefon-szolgáltató teljes előfizető-száma. A forgalmat generáló
ügyfeleké az előző hónaphoz képest 17 ezerrel lett kevesebb, így ez az
érték közel 10,956 millió volt a vizsgált hónapban.
Az NMHH gyorsjelentése szerint 2012 májusában a hívásfogadásra
alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 116,1 SIM-kártya jutott. Május
végére a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák
alapján számolva a T-Mobile részesedése az előző havi 45,50 százalékról
45,69 százalékra nőtt, míg a Vodafone-é 22,89 százalékról 22,83
százalékra, a Telenoré 31,61 százalékról 31,49 százalékra csökkent.
A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi
díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések
közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján
a Vodafone piaci részesedése az előző havi 22,55 százalékról 22,62
százalékra, a T-Mobile-é 45,76 százalékról 45,84 százalékra emelkedett,
míg a Telenoré 31,70 százalékról 31,53 százalékra csökkent.
A tendencia tehát, ha lassan és a válság által kiváltott
költségoptimalizációs kényszerből indulva, de egyre világosabban
rajzolódik ki: a magyar igyekszik spórolni (mobil)kommunikációs
szokásain. Mert arról úgy látszik, már nincsen kétsége az egyszeri
mobiltulajdonosnak sem, hogy mi fizetjük a telefonadót...
(Érdekes adalék, hogy a BTel ma jelentette be, nem hárítja - legalábbis
közvetlenül - tovább a percenként nettó két forintos összegben
megállapított közterhet ügyfeleire.)