Államigazgatás

Balaton

Belföld

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Érdekességek

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Foglalkoztatás

Gazdaságpolitika

Informatika

Informatika és távközlés

Interjú

Internet / multimédia

Kormányzati hírek

Minisztériumok

Oktatás

Piackutatás

Társadalom

Távközlés

Telemarketing

Tudomány

Tudományos hírek


Fogy a magyar - mobiltelefóniában is
A mobiltelefon-adóval való riogatás megtette hatását. Többször foglalkoztunk már a telefonadó témájával hasábjainkon; a széleskörű informálás - noha nyilvánvalóan nem csak lapunk, hanem a magyar média egészének tevékenységéből adódóan - megtette a hatását. Még április közepén vetette fel az Orbán-kormány, egészen pontosan Matolcsy György pénzügyminiszter az ötletet, miszerint a fogyasztási alapú adók kibővítésének egyik lépéseként közterhet vetnének ki a mobilkommunikációra. Alig telt el pár hét, és ennek hatása érzékelhetővé is vált a hazai mobil-előfizetők számában: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentése szerint a tavasz utolsó hónapjában is folytatódott az ügyfélszám-csökkenés.

Májusban közel 44 ezerrel, 11,552 millióra csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltató teljes előfizető-száma. A forgalmat generáló ügyfeleké az előző hónaphoz képest 17 ezerrel lett kevesebb, így ez az érték közel 10,956 millió volt a vizsgált hónapban.

Az NMHH gyorsjelentése szerint 2012 májusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 116,1 SIM-kártya jutott. Május végére a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a T-Mobile részesedése az előző havi 45,50 százalékról 45,69 százalékra nőtt, míg a Vodafone-é 22,89 százalékról 22,83 százalékra, a Telenoré 31,61 százalékról 31,49 százalékra csökkent.

A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone piaci részesedése az előző havi 22,55 százalékról 22,62 százalékra, a T-Mobile-é 45,76 százalékról 45,84 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 31,70 százalékról 31,53 százalékra csökkent.

A tendencia tehát, ha lassan és a válság által kiváltott költségoptimalizációs kényszerből indulva, de egyre világosabban rajzolódik ki: a magyar igyekszik spórolni (mobil)kommunikációs szokásain. Mert arról úgy látszik, már nincsen kétsége az egyszeri mobiltulajdonosnak sem, hogy mi fizetjük a telefonadót... (Érdekes adalék, hogy a BTel ma jelentette be, nem hárítja - legalábbis közvetlenül - tovább a percenként nettó két forintos összegben megállapított közterhet ügyfeleire.)

Publikálta
E-Government, Alapitvány