Államigazgatás

Balaton

Belföld

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Érdekességek

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Foglalkoztatás

Gazdaságpolitika

Informatika

Informatika és távközlés

Interjú

Internet / multimédia

Kormányzati hírek

Minisztériumok

Oktatás

Piackutatás

Társadalom

Távközlés

Telemarketing

Tudomány

Tudományos hírek


Hibrid szolgáltatásmodell 2020-ig
A HP szerint a vállalatok a következő másfél évtizedben olyan megoldásokat fognak használni, amelyek lehetővé teszik a szolgáltatások szabad mozgatását a különböző üzemeltetési modellek, a helyben működő, valamint a magán- és a nyilvános felhőben elérhető rendszerek között.

Jelenleg a vállalati rendszerek 56 százaléka működik hagyományos IT infrastruktúrán, 25 százaléka magán-, 19 százaléka pedig nyilvános felhő környezetben fut. Figyelemre méltó, hogy a vállalatok 46 százalékánál már olyan felhő szolgáltatások is megtalálhatók, amelyeket az üzleti oldal a házon belüli IT szervezet bevonása nélkül vett használatba.

A HP saját felméréséből származó adatokat Stefan Danisovsky, a gyártó felhő alapú megoldásokért felelős marketingigazgatója idézte előadásában, melyet a magyar leányvállalat budapesti konferenciáján tartott. Danisovsky szerint a több mint 3 ezer üzleti és IT vezetőt felölelő felmérés során kapott válaszok jól érzékeltetik a felhő alapú megoldások térhódításának ütemét, ugyanakkor arra is következtethetünk belőlük, hogy a vállalatok döntő többsége 2020-ig vegyes környezetben fogja használni az IT szolgáltatásokat. A hibrid szolgáltatásmodell iránti kereslet pedig a szállítók, így a HP termékfejlesztési stratégiáját is meghatározza.

A HP Horizont címmel megrendezett konferencia közönsége ezt a stratégiát, illetve annak eredményét, a HP felhő környezetek építéséhez és működtetéséhez kínált, konvergens termékportfólióját ismerhette meg.

 

Ez a termékkatalógus rendkívül gazdag, Paál Péter, a HP Magyarország vezérigazgatója nyitó előadásában úgy fogalmazott, hogy a cég a világ legnagyobb IT vállalataként határozza meg magát, amely a legszélesebb portfólióval rendelkezik. A kínálatot szervesen illeszkedő, egymásra épülő termékkategóriák alkotják az infrastruktúra hardverelemeitől kezdve a felügyeletükre és a működés optimalizálására szolgáló szoftvereken át a bevezetést és a használatot segítő szolgáltatásokig. Ezekből a komponensekből a HP ügyfélközpontú – például iparági – megoldásokat is kialakított, amelyek az eddigi tapasztalatokat hasznosítva a bevált gyakorlatot előre csomagolt formában teszik elérhetővé.

A HP cloud kompetenciáját Danisovsky néhány adattal is illusztrálta: a cég eddig 650, hibrid szolgáltatásmodellt megvalósító CloudSystem rendszert installált, 160 menedzselt felhő környezetet üzemeltet, a korábban felvásárolt Autonomy révén a világ legnagyobb, 15 petabájt adatmennyiséget kezelő, felhő alapú tárolókörnyezetét működteti, és – egyelőre béta szakaszban – nyilvános felhő szolgáltatásokat is kínál.

A felhő esszenciája

Az infrastruktúra, a szolgáltatások és a biztonság témakörével részletesebben foglalkozó, délutáni szekcióelőadások előtt a HP partnerei és ügyfelei is pódiumra léptek. Gacsal József, az Intel üzletfejlesztési igazgatója a cég saját példáján keresztül mutatta be a felhő alapú megoldásokkal elérhető előnyöket. A processzorgyártó 2007-ben kezdte építeni cloud környezetét, és az idén záruló projekt végére 650 millió dollár megtakarítást vár az IT költségek terén. 2011-re rendszereinek 80 százalékát felhő környezetbe migrálta, és ez az arány idén várhatóan meg fogja közelíteni a 90 százalékot. A felhő környezetben működő BI alkalmazások teljesítménye például 22 százalékkal nőtt, így az Intel rövidebb idő alatt tud előrejelzést készíteni a processzorok iránti kereslet alakulásáról. Ennél is látványosabb eredmény, hogy a termékfejlesztők ma már 45 perc alatt új infrastruktúra szolgáltatást kaphatnak – 2009-ben ez még 14 napba telt.

Sabjányi László, a Boston Consulting tanácsadója néhány ügyfél tapasztalataira hivatkozva a felhő alapú megoldásokkal elérhető 20-50 százalékos költségcsökkentés és hatékonyságnövelés példáját mutatta be. Ladics György, a Bank Islam Brunei Darussalam üzemeltetési igazgatója pedig azt ecsetelte, hogy a pénzintézet hagyományos IT környezetének átalakítása milyen távlatokat nyitott az ügyfélkiszolgálás, a különböző szolgáltatások felhőben történő összekapcsolása előtt. Mint mondta, végső soron ez a felhő lényege, a cloud sokkal több, mint az IT puszta kihelyezése.

Publikálta
E-Government, Alapitvány