Államigazgatás

Balaton

Belföld

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Érdekességek

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Foglalkoztatás

Gazdaságpolitika

Informatika

Informatika és távközlés

Interjú

Internet / multimédia

Kormányzati hírek

Minisztériumok

Oktatás

Piackutatás

Társadalom

Távközlés

Telemarketing

Tudomány

Tudományos hírek


Tavasszal tévés pályázat, év végén digitális adás

 A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a tervek szerint tavasszal kiírja a földfelszíni digitális televíziós szolgáltatásra vonatkozó pályázatot, s azt reméli, hogy többen is jelentkeznek rá - mondta Pataki Dániel, a hivatal elnöke az MTI-nek. Ha minden rendben lesz, akkor várakozásaik szerint 2008-ban már meg is indulhat a digitális földfelszíni műsorelosztás. Pataki a digitális adás kapcsán elmondta: ma a lakosság 26 százaléka csak 3 országos adást tud fogni tetőantennával, míg ha megvalósul a digitális adás, akkor 15 csatornát nézhet. Ráadásul a digitális adással, a mobil és a vezetékes piachoz hasonlóan, a televíziós piacon is kialakul az igazi verseny: a kábeles, az internetes IP TV, a műholdas és a földfelszíni digitális adás révén.

Az elnök hozzátette: azt szeretnék, ha a digitális adás kialakításában az állami szerepvállalás minimális lenne, a pályázat elbírálásakor a költségvetési, bevételi szempontok nem játszanának fontos szerepet, s ha a nyertes támogatást nyújtana az embereknek ahhoz, hogy viszonylag olcsón juthassanak az adás fogásához szükséges set top boxokhoz.

A távközlési piac kapcsán az NHH elnöke elmondta, hogy 2007-ben erősödtek a korábban beindult folyamatok, és ma már - az októberi adatok szerint - a lakosság 16 százaléka fizet elő valamilyen szélessávú internet szolgáltatásra: 12 százalékuk vezetéken - ezen belül 7 százalék ADSL-en, 5 százalék kábelen; 2 százalék WIFI-n és szintén 2 százalék mobilhálózaton. Az Unióban Magyarország a tavalyi 18. helyről az idén a 17.-re lépett előre, s Magyarország az első félévben a széles sávot tekintve például az EU a 8. leggyorsabban fejlődő országa volts. Az elnök szerint a szélessáv fejlődése jövőre is töretlen marad, amit elsősorban az infrastruktúra alapú verseny generál. A szélessávú internet gyors fejlődésének másik záloga az ár: a szolgáltatás mára gyakorlatilag mindenki számára megfizethetővé vált, hiszen több ajánlat szerint 5 ezer forint alatti összegért elértő a világháló.

A mobil távközlést illetően Pataki Dániel kifejtette: a három szolgáltató között komoly verseny van, a mobiltelefon elterjedtsége továbbra is folyamatosan emelkedik. A penetráció már 105 százalék fölött van, miközben a vállalatok piaci részesedése gyakorlatilag nem változik. A hírközlési piacon 2007-ben is folytatódott a nominális árcsökkenés, amit mutat az is, hogy az idén novemberben átlagosan 1,9 százalékkal voltak alacsonyabbak az árak mint 2006 novemberében, miközben az elmúlt 12 havi infláció 7,1 százalék volt. Az NHH elnöke hozzátette: a nominális árcsökkenés 2004 óta folyamatos a magyar piacon. Ezen túlmenően folytatódott a piaci konszolidáció is, s most úgy tűnik, hogy az Eurowebet, a PanTelt, Tele2-t és az Invitelt is felvásárló Hungarotel lesz az a cég, amelyik komoly versenytársa lehet a Magyar Telekom csoportnak.

Publikálta
E-Government, Alapitvány