Öt megatrend együttes hatása követeli ki az egységes kommunikációt.
A
Siemens Enterprise Communications (SEN) disztribútora, az Enterprise
Group szerint a döntéshozók 76 százaléka tervez kommunikációs beruházást
idén, míg 2013-ra ez az arány 89 százalékra növekszik. Ennek hatására
gyökeresen megváltozik, hogy hol, mikor és milyen módon lépünk
kapcsolatba kollégáinkkal, ügyfeleinkkel, partnereinkkel. A régóta
üzemelő kommunikációs rendszerek elérték határaikat, és képtelenek
megfelelni a vállalatok és alkalmazottak mobilitás és rugalmasság iránti
elvárásainak. A trendek önmagunkban sem elhanyagolható hatása azonban
egymást erősíti, és együttesen kényszerítik ki az egységes vállalati
kommunikációt.
A kutatások az alábbi 5 megatrendet azonosítják:
- Korlátlan mobilitás: A fejlett országokban a
mobiltelefonok elterjedtsége közel 100 százalékos, és már jelenleg is
világszerte 10 milliós nagyságrendben működnek tabletek a vállalati
hálózatokba kapcsolva.
- Új generációs felhasználói élmény: A vállalatok
vezetőinek 70 százaléka szerint az alkalmazottakat produktívabbá teszi
az érintőképernyők és más felhasználói élményt növelő technológiák
használata. Az alkalmazottak 84 százaléka pedig már most is használja
munkája során okostelefonját és tabletjét, és szeretne is csatlakozni a
vállalati hálózatokhoz.
- A közösségi média szerepe az együttműködésben: A
közösségi kommunikáció egyre növekvő szerepét bizonyítja a napi 4
milliárd YouTube videó lejátszás, a havi 7,5 milliárd Facebookra
feltöltött kép és az évi 25 milliárd tweet.
- Irány a felhő: A felhőalapú technológiai
megoldásokat a gyakorlatban is széles körben bevezetik, hiszen már 2011
szeptemberében a vállalatvezetők 78 százaléka tervezett felhő-beruházást
egy éven belül.
- Rugalmas telepítés: A rugalmasan telepíthető
újszerű technológiák hatására két éven belül a privát felhő (34%) és a
hibrid megoldások (31%) dominálnak majd a vállalati informatikában.
„A jelenlegi, hagyományos kommunikációs hálózatok átléphetetlen
korlátot jelentenek a vállalatok fejlődésében. Fenntartásuk, magas
hívásdíjaik és alacsony szintű együttműködési és kommunikációs
képességük mindennapos többletköltségeket és működési nehézségeket
okoznak. Minden ügyfelünk érzi a lépéskényszert, amelyet az is
alátámaszt, hogy a nemzetközi felmérések szerint 2013-ban már a
vállalatvezetők 89 százaléka tervez kommunikációs beruházását” - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.
Az Enterpise Group a hang, egységes kommunikáció és együttműködés
(Unified Communications and Collaboration – UCC), valamint contact
centerek teljes választékát nyújtja helyben telepítve, privát, hibrid és
publikus felhőben egyaránt.