Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
 
Események

Helyi önkormányzat

MDF

Választás-2006


Térséget érintő beruházások

- a Gödöllői Szolgálat januári (teljes) riportja -

 Több fórumon hangoztatta, hogy Ön nélkül nem jött volna létre a Gödöllőt elkerülő út terve és építése. Mint kormánypárti képviselő, bizonyára sokat tehet azért, hogy a kormány által megváltoztatott határidő módosítás ne jöhessen létre, és az eredeti terv érvényesüljön! Mit tesz ennek érdekében?

A gödöllői elkerülő út megépítéséért valóban sokat dolgoztam, még veszekedtem is, ha kellett. Ugyanígy lesz ez a jövőben. Az már biztos, hogy az idén folytatódik az építkezés, és ha MSZP kormányon fog múlni, akkor határidőre elkészül.

 Talán jobban kellett volna veszekedni, mert úgy néz ki, hogy két évet még várhatnak a gödöllőiek az elkerülőre! Árulja el, miért várt a kormány 2005-ig az új tervek kiadásával?

 Legyünk igazságosak. A gödöllőiek 1998 óta várnak joggal az elkerülő útra, mert a kapuk eltűntetése az autópályáról nekünk nem hozott előnyt. Az M0-ás, és általában az autópályák tervezésének és építésének ütemét pedig – szépen kérem - ne rajtunk kérje számon. Ennyi autópályát, ilyen gyorsan, eddig még senki sem épített. Arról pedig, hogy az M31-es autópálya 2004-ben elfogadott új nyomvonala áttervezésre kényszerítette a gödöllői elkerülő utat, sem a kormány, sem én nem tehetek.

 Az autópályába becsatlakozó, eredetileg jóváhagyott nyomvonal Mogyoródnál lett volna. Bizonyára tudja, hogy a Horn kormány 1997-98-ban jóváhagyta, és engedélyezte a JET benzinkút építését, ami aztán egy új nyomvonal kialakítására és súlyos plusz költségekre kényszeríttette az érintetteket. Három nyomvonal jelent meg, a B, a C és a D nyomvonal. Körülbelül fél évvel ezelőtt azt állították, hogy azért nem készült el 2005-re az elkerülő út, mert bizonyos telekérdekek voltak a háttérben, és ezért döntött a testület a D nyomvonal mellett. Az új nyomvonalak mindegyike áthaladt az elkerülő út vonalán. Miből gondolják mégis, hogy valakinek az érdekei miatt húzódik, húzódott az építés?

Ne adjon rossz ötletet, mert nekem eszembe se jutott, hogy bárkinek érdeke lett volna "húzni" a gödöllői elkerülő út építését. Nem hiszem, hogy volna olyan befolyásos ember a környezetünkben, aki csak azért, hogy ne a szocialisták csinálják meg, keresztbe tesz. Másról van szó. Az M0-ás gödöllői átkötő szakaszának új nyomvonal kellett valóban - kevésbé a JET kút, sokkal inkább a mogyoródi lakópark miatt -, és a tervek, amelyek elkészültek, keresztezték a már engedélyes gödöllői elkerülő utat. A város nem tiltakozott, nem kért korrekciót, és ezzel maga hagyta jóvá, hogy az elkerülő út később valósuljon meg. Elfogadom, hogy rosszakarat nincs ebben, hiszen Gödöllőnek mind a két út fontos, de viselni kell a saját döntések következményeit. Egyébként, mindez már a múlt, az építkezés elkezdődött, és folytatódik.

 Isten őrizz, hogy én ötleteket adjak, hiszen nem az én dolgom. Én csak a 2005 májusában megjelent cikket idéztem, amiben azt állították a kollégái, hogy, „Dr Gémesi György az orránál fogva vezette a testületet” bizonyos nagybirtokosi érdekek miatt!

Ez a történet nem az elkerülő útról szól, és jómagam eddig - és ezért - tartózkodtam tőle, hogy említsem. De ha már Ön szóba hozza, azt javaslom, nézzenek utána, hogy azok a bizonyos változatok – amelyek mindegyike valóban keresztezi az elkerülő utat – hány milliárd forinttal különböznek egymástól. Hangsúlyozom: egymástól, és nem az eredeti verziótól. Biztos vagyok benne, hogy ha utána néznek, ezt a kérdést nem nekem (nekünk) teszik fel. És a félreértést elkerülendő: azt nem mondta senki, mert nem mondhatta, hogy a polgármester úr személyes érdeke volna a dologban.

 A hulladék feldolgozó építői úgy tervezték, hogy a 2007-es átadás idején már az elkerülő út is készen lesz és így is adták be pályázatukat a Környezetvédelmi Minisztériumba. A kormány által módosított időpont, ami jól tudjuk, hogy legkorábban 2008 év vége, igencsak károsan érinti a gödöllői lakosokat. Árulja el, Ön szerint hol fog áthaladni az a sok szemeteskocsi, így, hogy nem lesz kész idén az elkerülő út?

A beruházók jól terveznek, 2007-ben, amikor elkészülnek, az elkerülő úton járnak majd a szállító autók. De kérem, ne keltsék rossz hírét ennek az új hulladékgazdálkodási rendszernek, amire az uniós forrásokkal együtt 6 milliárd forintot költünk. A program lényege éppen az, hogy a lerakóba a településeken összegyűjtött hulladéknak már csak egy része jut. Előtte szelektíven gyűjtik, feldolgozzák, hasznosítják, és csak a maradék jön hozzánk. A szemetes autók száma a mai normál forgalomnál alig lesz több. Ha ez nem így volna, belemegyünk?

 Csak remélhetjük, hogy akkor nem mennek bele. De akkor még nem tudták azt, hogy legkorábban, csak 2008 év végére készülhet el az elkerülő út. Ön azt mondja, hogy a mostani elviselhetetlen átmenő forgalom normális és csak egy picivel lesz több teherautó, de higgye el, eszembe sem jutott rossz hírét kelteni semminek. Valóban lesz kész út 2007-re, de ha jól tudom, az csak a hármas és az M3-ast összekötő út, az úgynevezett M31-es lesz! Az Isaszegi úti szakasznak, ahol a hulladék feldolgozó lesz, még bizonytalan az időpontja. Mi lesz a lakókkal, ha az elkerülő, Isaszegi úti szakasza nem készül el 2007-re?

Megismétlem: a beruházók jól terveznek, az itt lakókat nem éri hátrány. És még egy: a hulladékgazdálkodási programról Gödöllő önkormányzati testülete döntött. A többes szám első személy – amit Ön megfordít, mintha a városnak nem volna hozzá köze – részemről azt jelenti, hogy egyetértek, és a magam szerény eszközeivel együttműködöm a program megvalósításáért. Ennyi, és nem több, de nem is kevesebb.

Publikálta
Fogarasiné Deák, Valéria

KÖZÉLET | GAZDASÁG | SZABADIDŐ | MINDENNAPOK | KIS SZÍNES | JEGYZET | SAJTÓKÖZLEMÉNYEK Powered by T-soft