Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Adózás, helyi adók

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyházak

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Érdekességek

Események

EU

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Honvédség

Humán

Információ

Informatika

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Jegyzet

Jótékonyság

Katasztrófavédelem

képviselő-testület

Képviselőtestület

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kormányzati hírek

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közhivatalok

Közlekedés

Közlekedési információk

Közvélemény

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MIÉP

Moziműsor

MSZP

Munkaerő

Műsorok

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Politika, közélet

Portré

Rally

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Turizmus

TV, rádió

Ünnepségek


Mit tudunk az M0-ásról?

A Nemzeti Autópálya Zrt. reprezentatív felmérést készítetett az M0 keleti szektor nyomvonala által érintett települések és a budapesti kerületek polgárainak tájékozottságáról.
 
A kérdéseket a fővárost elkerülő körgyűrű ezen szakaszának építése kapcsán tették fel. Érintett települések, illetve kerületek: Ecser, Maglód, Gyömrő, Pécel, Nagytarcsa, Kistarcsa, Kerepes, Gödöllő, Mogyoród, Fót, Csömör, Budapest: X., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX. kerületek (18 helyszín)

 A kutatás eredménye többek között rámutatott arra, hogy a megkérdezettek 90%-a tudott az építkezés tényéről és hasonló arányban támogatták is a munkálatokat. A legkevésbé tájékozottak e téren a fiatalok, főképpen a 15-20 éves korosztály. Általában elmondható, hogy a környező településeken az ismertség magasabb, mint azokban a budapesti kerületekben, amelyeket a keleti szektor közvetve vagy közvetlenül érint (X, XIV, XV, XVI, XVIII és XVIII. kerület). A legnagyobb arányban Csömörön, Ecseren, Maglódon és Pécelen hallottak az építkezésről. Szintén ezeken a településeken érzi a lakosság leginkább, hogy a nyomvonal hatással lesz az életükre.

A különböző korú lakosokat tekintve a kutatás megállapította, hogy az elutasítás aránya alacsony, a legmagasabb arányban (20%) a 20 év alatti korosztály utasítja el a körgyűrű keleti szektorát.

Az építkezés leginkább Csömörön, Kerepesen, Pécelen és Nagytarcsán váltott ki negatív visszhangot, ugyanakkor a budapesti kerületek sokkal kedvezőbben ítélték meg a munkálatok hatásait. Legjobban a megnövekedett forgalmi dugók és a zajos munkagépek miatt aggódnak a lakosok.

A megkérdezettek háromnegyede azt állította, hogy nem kapott megfelelő tájékoztatást. A válaszadók fele egyátalán nem tudta megnevezni a finanszírozási forrást, 70 %-a pedig segítség nélkül egyátalán nem volt tisztában azzal, hogy milyen környezetvédelmi technológiákat alkalmaznak az építkezés során.

A lakosok egyharmada tudott felidézni bármilyen környezetvédelmi technológiát, amelyet a keleti szektor nyomvonalánál használnak. Legtöbben a zajvédő falat említették, míg az erdősávot és a süllyesztést kevesebben ismerték. A megkérdezettek a zajvédő fal és az erdősáv létesítését tartják a leginkább fontosnak, míg a süllyesztésnek kevesebb jelentőséget tulajdonítanak.

A Nemzeti Autópálya Zrt. a kutatás eredményeinek alapján széleskörű, többcsatornás kommunikációt valósít meg annak érdekében, hogy messzemenően kiszolgálja az állampolgári igényeket. Szórólapokon, nyomtatott kiadványokon kívül a naprakész információk biztosítása érdekében interaktív weboldal (www.nart/m0) létesült, a lakosság telefonos tájékoztatását az ,,M0 Információs Vonal'' 06-1/328-5041 biztosítja. Mindezek mellett májusban létrejön egy egyénenként és csoportosan is látogatható Látogatóközpont, mely bemutatja az M0-ás építésének fontosabb szakaszait, technikai érdekességeit, a környezetvédelem érdekében tett konkrét lépéseket, a körgyűrű közvetlen gazdasági hatásait és bepillantást nyújt az útépítés évezredes kultúrtörténetébe is. Mindemellett pedig a helyi, regionális és országos médiumokban a Nemzeti Autópálya Zrt. folyamatos tájékoztatást ad az építkezés legfrissebb helyzetéről.
 

Publikálta
null