Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Államigazgatás

Balaton

Beruházás

Civil hírek

Érdekességek

EU információk

Hazai programok, rendezvények

Idegenforgalmi információ

Kiírások, tenderek

Közélet

Kulturális programok

Megvalósult fejlesztések

Nevezetességek

Pályázati eredmények

Programajánló

Sport / fittness / szabadidő

Szervezeti változások

Tervezett fejlesztések

Turisztikai szolgáltatás

Turizmus

Utazás

Vélemények

Wellness


Újraindul a sármelléki repülőtér

 Megszületett a megállapodás a sármelléki repülőtér üzemeltetéséről, így várhatóan áprilistól újraindul a Fly Balaton reptér - s ezzel megmenekül a Dunántúl idegenforgalma is.
  
 Január első napjaiban jött létre megállapodás a reptér korábbi üzemeltetőjét felszámoló Vectigalis Zrt. és egy magyar tulajdonban levő vállalat között a légikikötő üzemeltetéséről és újraindításáról. Varga Jenő, a felszámoló cég első embere a Napinak elmondta, hogy a Fly Balaton iránt több külföldi (brit, orosz) és hazai cég is élénken érdeklődött, de olyan biztos hátterű bérlőt kerestek, amely a működtetési költségek fedezése mellett garantálja a reptér biztonságos üzemeltetését is. A tavaly november eleje óta felszámolás alatt álló korábbi üzemeltető, az ír tulajdonban levő Cape Clear Aviation (CCA) ugyanis már tavaly sem tudott ennek megfelelni. A reptér 2009. októberi bezárásáig összesen 15 ezer utas fordult meg Sármelléken, míg a 2008-as évben ennek közel tízszerese landolt a Hévíz közeli fogadóépületben.

Varga Jenő kérdésünkre elmondta, hogy a CCA 6-700 millió forintos adósságot halmozott fel - pontos adat viszont csak a tavalyi év lezárását követően áll majd rendelkezésre. A Vectigalis első embere elmondta, hogy a bérlővel való megállapodás csak az első lépés a sármelléki fejlesztés folyamatában. A cél ugyanis az, hogy ez legyen Magyarország első számú regionális reptere. Ehhez persze egy sor beruházásra és pénzre lesz szükség. Többek közt meg kell oldani a korábbi szovjet katonai reptér környezeti kárainak felszámolását. Ez várhatóan még négymilliárd forintba kerül - a földterületet birtokló önkormányzatok (Sármellék és Zalavár) tavaly már 226 milliós támogatást kaptak a költségvetésből.

A reptér újraindulásának bejelentése az utolsó pillanatban történik - véli Niklai Ákos. A Magyar Turizmus Zrt. elnöke szerint ugyanis január végéig kötik meg az utazási irodák a nyári-őszi szerződéseket. A megállapodás révén Sármellék - vagyis a Balaton, Hévíz, Zalakaros - továbbra is szerepelhet a nagy külföldi utazási irodák kínálatában. A Fly Balaton újraindítása kulcsfontosságú lehet a motoros gyorsasági világbajnokság magyarországi futamának szempontjából is: a sávolyi pályán ugyanis idén szeptemberben rendezik az első versenyt, amelyre több mint százezer vendéget várnak. (Napi Gazdaság)

Forrás: Napi Turizmus

 

Publikálta
Szerkesztőség,

KÖZÉLET | GAZDASÁG | SZABADIDŐ | MINDENNAPOK | KIS SZÍNES | JEGYZET | SAJTÓKÖZLEMÉNYEK Powered by T-soft