A Kulturális Turizmus Évében megrendezésre kerülő Sziget Fesztiválon a Magyar Turizmus Zrt. is kialakítja saját „kampányszigetét”.
A multikulturális rendezvényen a Társaság önálló sátorral jelenik meg, ahol a magyar és az idegen nyelvű turisztikai kiadványok mellett kreatív, interaktív játékokkal, programokkal várják mind a bel- mind pedig a külföldi fesztiválozókat. A kitelepülés célja a magyar és a külföldi Szigetlakók belföldi/magyarországi utazásra csábítása, Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a hosszú távú márkaépítés.
Az idén 17. alkalommal megrendezésre kerülő Fesztiválon az MT Zrt. a Sziget Fesztivál szakmai partnereként jelenik meg a Hungarikum Faluban. A Társaság önálló sátrában, a 0. naptól kezdve délelőtt 11 és este 8 között a magyar és az idegen nyelvű turisztikai kiadványok mellett kreatív, interaktív játékokkal, programokkal várják mind a bel- mind pedig a külföldi fesztiválozókat. A Zrt. sátrát minden nap felkeresi egy ismert művész is, aki egy kellemes beszélgetés keretében Magyarországgal kapcsolatos élményeiről fog mesélni az érdeklődőknek. Így a Szigetlakók többek között tippeket kaphatnak arra, hogy milyen csodákat érdemes felfedezni hazánkban egy-egy fesztivál keretében.
„… szerintem nem is mindig a műsor a legérdekesebb egy fesztiválon, hanem a város vagy falu mindennapi élete, egy templomi freskó, egy utcasarok, egy tető, egy cimbalmos az étteremben. Vagy a többi vendég…” (Novák Péter, zenész, színész – a Kulturális Turizmus Éve „Fesztiválok, kulturális rendezvények” pillérének védnöke)
Magyarország sokszínű turisztikai kínálatát egy különleges memóriajáték – a „Csodák fala” –segítségével is felfedezhetik az érdeklődők a Zrt. standján. A játék egyenként forgatható négyzetekből áll, amelyek egyik felén hazai turisztikai attrakciók képe, a másik felén pedig a hely megnevezése és a „Tudtad-e…” mondatok szerepelnek magyarul és angolul. A „játékosok” az MT Zrt. standján egy mágneses Magyarország térképet is találhatnak, amelyre adott települések, területek jellemző motívumait, attrakcióit kell felhelyezniük. A játékhoz való regisztráció során a fesztiválozók leírhatják, melyik a kedvenc magyar településük, amely alapján az MT Zrt. a Fesztivál végén kihirdeti, hogy melyik település/régió nyerte el „A Szigetlakók kedvenc helye” címet. Magyarországgal kapcsolatos „kedvenceiket” a Szigetlakók a Magyarország logóról jól ismert szív-motívummal díszített molinóra is felírhatják. A molinón egy mondatot kell befejezni, amely úgy kezdődik: „Szeretem Magyarországon a(z)….”
A Sziget jelentős számú külföldi látogatót vonz, akiknek a Zrt. sátrában játékos nyelvlecke keretében angol, német, francia, spanyol és olasz nyelven beszélő hostessek tanítják meg a magyar nyelv „alapjait”. Azok a vállalkozó szelleműek, akik meg tudják jegyezni a „Falu végén kurta kocsma”, illetve a „Délibábos Hortobágyon” jellegű feladványokat, ajándékot kapnak. A nyelvtudás pedig az oktatás után sem vész el, ugyanis a nyelvleckék tárgyiasult formában, kis képes kártyákon elvihetőek. A külföldi fesztiválozóknak jól jöhet a Sziget után is a nyelvismeret, hiszen az MT Zrt. 2008-ban végzett felmérése szerint a külföldiek megközelítőleg 40%-a hosszabbítja meg tartózkodását a Sziget befejezését követően.
A Sziget Fesztivál turisztikai vonatkozásairól részletesen a Magyar Turizmus Zrt. tudományos és szakmai folyóiratában, a Turizmus Bulletin 2009/1. számában és az alábbi linkre kattintva olvashatnak az érdeklődők: http://itthon.hu/szakmai-oldalak/piaci-iranytu/kutatasi-tevekenysegunk A Zrt. kampányszigete további érdekességeket is tartogat: a játékos kedvűeket a sátor előtti területen csocsóasztal várja, továbbá az MT Zrt. sátrának oldalfalai egyben fotóhelyszínként is működnek, ahol népviseletbe, illetve reformkori ruhákba bújva „Hollókőn” vagy „a Budai Várban” pózolhatnak a fesztiválozók a fényképésznek. A játékokra regisztrálók több játék sikeres megoldásánál (nyelvlecke, mágneses térkép) garantált ajándékokat – pl. „Made in Hungary” - magyar zenei válogatás CD-t, a Budapest Adventure kampány kreatívjával ellátott strandpapucsot, frizbit stb. – kaphatnak, valamint egy nyereményjátékban is részt vesznek, amelynek keretében az MT Zrt. a Fesztivál végén kisorsol egy badacsonyi borutat, magyar finomságokkal megtöltött hátizsákot, illetve további értékes ajándékokat. A játékokra, különös tekintettel a művészekkel történő beszélgetésekre, mozgó hostessek hívják fel a Szigetlakók figyelmét.
A Forma-1 Magyar Nagydíjon terjesztett telefonos alkalmazás sikerére alapozva, a Magyar Turizmus Zrt. a fesztiválozóknak a Sziget Fesztivál mobil-programfüzetével is kedveskedik. A magyar és angol nyelven elérhető Bluetooth-on, Interneten át terjesztett, telefonra letölthető alkalmazás segítségével az érdeklődők mindig naprakész információt szerezhetnek a Fesztivál programjairól.
Magyarországon évente több ezer fesztivál kerül megrendezésre, amelyek közül számos képvisel jelentős turisztikai vonzerőt. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt figyelmet fordít a fesztiválok népszerűsítésére: a Kulturális Turizmus Évének egyik pillére a „Fesztiválok, kulturális rendezvények”, 2010-ben pedig önálló témaévet szentel a nemzeti turisztikai marketingszervezet a fesztiváloknak. A turisztikai főszezon három legnagyobb, nemzetközi vonzerővel is bíró fesztiváljára – VOLT, BalatonSound, Sziget – a Társaság számos akcióval csábította/csábítja a bel- és külföldi utazókat annak érdekében, hogy a fesztiválok által minél többen megismerjék Magyarország turisztikai kínálatát. Az akciókról bővebben az alábbi link alatt olvashat: http://itthon.hu/szakmai-oldalak/beszamolok/magyar-turizmus-zrt
A Magyar Turizmus Zrt. megkezdte a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve előkészítését. A Zrt. a 2010-es kampányév témáját már tavaly kijelölte annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a marketingszervezet akcióihoz történő csatlakozásra.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.
|