A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős a
dobogón pezsgőzhetett a világbajnokság egyik legnehezebb futamán, az
Akropolisz-ralin. A Synergon Turán Motorsport kettőse taktikus versenyzéssel a
szenzációs harmadik helyen végzett a Super2000-es kategóriában, vagyis sikerült
megtartania szombati pozícióját, amelynek köszönhetően 15 világbajnoki ponttal
gazdagodott a kategóriában.
„Ma
reggel úgy keltem fel, mintha csak most kezdődne a verseny, mert Jordániában
nagyon megszenvedtük, hogy elhittük, harmadikok leszünk, aztán megtörtént a
baj, technikai gondunk támadt” – mondta Turán Frici. „Ezt elkerülendő most
próbáltunk nem foglalkozni azzal, hogy összejöhet a dobogós helyezés, még az
utolsó, négy kilométeres szakasz előtt is arról beszéltünk, nehogy megüssük a
futóművet, nehogy defektet kapjunk, s ez a taktika most nagyon jól bevált.”
Jól
bizony! Eredményeként a Ford Fiestával száguldó páros a dobogón pezsgőzhetett,
s besöpörhette az ellenfelek, valamint a gyári Ford-főnök, Malcolm Wilson
gratulációját.
„Fantasztikus
volt a dobogón állni, s elégtételt éreztünk, mert végig tartani tudtuk magunkat
az eltervezett taktikához: amikor kellett, gyorsak voltunk, amikor kellett,
tudtunk spórolni. A mostani vb-pontok sokat jelentenek majd a bajnokságban.
Érdekes egyébként, hogy Markko Martin, aki már nyert ezeken a görög pályákon
abszolútban, már az elején felhívta rá a figyelmünket: itt nem feltétlenül az
nyer, aki a leggyorsabb, hanem aki a legtaktikusabb. És így is lett. Hiába
szárnyalt Nasser Al Attiyah – ugratták is azzal, hogy mindig ott gyors, ahol
nincsenek utak –, rengeteg technikai gondja volt, s végül szuperraliznia
kellett. Persze, ez nem azt jelenti, hogy ha rálépünk a gázra, tudtunk volna a
leggyorsabbak is lenni, mert a mezőny rettenetesen erős – éppen ezért hatalmas
eredmény ez a harmadik hely” - mondta Frici, aki ezt követően az autót
dicsérte.
Elmondta,
soha életében nem versenyzett még ennyire rossz minőségű pályákon, s bár itthon
a Veszprém-ralit is autógyilkosnak tartják, annak a szakaszai
autópálya-minőségűek a görög gyorsaságikhoz képest...
A Ford
Fiesta azonban ezt is kibírta, sőt, eszméletlenül jól „tűrte” az éles
sziklákat, a nagy gödröket és a pokoli hőséget is.
„Nem
gondoltam, hogy az új kategóriánkban ilyen hamar összejön a dobogó” – ismerte
még el Turán Frici. „Főleg úgy, hogy először versenyeztünk az Akropolisz-ralin,
amelyet a világbajnokság egyik legnehezebb futamának tartanak. Úgyhogy nagyon
boldog vagyok!”
Turán
Frigyesék a Világbajnokságon 21 pontot gyűjtöttek eddig. Hírforrás és fotó: Klein Péter- Just Creative
|