BALATONKENESE
(2011. május 23.) - A világszerte elismerésnek örvendő japán prémium autómárka
mindig is elkötelezett híve volt a technikai újdonságoknak, nem csak az
autóipar, hanem a versenysportok területén is. Az Infiniti amellett, hogy idén
az egyik legkifinomultabb technikai sport, a Forma1 részesévé vált, a
magyarországi lehetőségeket sem téveszti szem elől.
A gyártó, híven vásárlóinak
azon véleményéhez, hogy az Infiniti járművei a természeti elemek közül
leginkább a szélhez hasonlíthatóak, korábban már támogatta a magyar
vitorlássportot. Most pedig egy hazánkban és világszerte is kiemelkedő
újításhoz adta a nevét.
Amilyen
innovatív ötletekkel áll elő az Infiniti a szárazföldön, olyan egyedülálló vállalkozásba
kezdett Soponyai Géza hajóépítő.
A hagyományos vitorlázat
elhagyásával a repülőgépeknél használtakhoz hasonló merev szárnyat alkotott. Az
Egyesült Államok nagy vitorlás versenyeiben az elv már gyakorlatnak számít, a
világraszóló magyar újítás azonban a szárny összecsukhatóságában és annak
bármely árbocra való felszerelhetőségében rejlik. Az ötletet két évvel ezelőtt
vetette fel Fekete László gépészmérnök, vitorlázó.
„A hagyományos vitorlák eljutottak
teljesítőképességük határáig, az ezekkel hajtott hajók nem gyorsíthatóak tovább. A vitorla is olyan, mint egy szárny,
felhajtó erő keletkezik rajta. Ez adta az ötletet, hogy megvizsgálják a
repülőgépeket és az így nyert tudást felhasználják a vitorlázásban is.
Magyarországon még nem volt ilyen kezdeményezés.” – nyilatkozta Soponyai
Géza.
Az Infiniti
mottója az „inspiráló teljesítmény”, melyhez méltóképpen illeszkedik a magyar
újítás. A szárnyak előnye, hogy nem torzulnak, nagyobb húzóerőt fejtenek ki,
miközben kisebb a hajó dőlése, így könnyebb tőkesúly is elegendő. Mindezek a
hajó kiemelkedő gyorsulásához vezetnek. A merev-szárnyakat korábban árboccal
egybeépítve készítették, ami megnehezítette a tárolást és rendkívül költségessé
tette a technológiát. A magyar szakemberek most ezeket a hátrányokat
küszöbölték ki.
„Rendkívül fontosnak tartjuk az újító
szándékú kezdeményezések támogatását, legyen szó bármelyik sportágról. Ez a
szárny rendkívül szerencsés módon összefoglalja mindazt, amit az Infiniti a
szárazföldön képvisel: a teljesítmény, az egyedi stílust és a lehetőségek bátor
megragadását. Nagyon örülünk, hogy a világon valóban egyedülálló fejlesztés
létrejöttét segíthetjük. Az Infiniti magyarországi márkaképviselete, a Gablini
Vagyonkezelő Zrt. tisztán hazai tulajdonú cégként különösen büszke arra, hogy
egy száz százalékosan magyar újításhoz nyújthatott segítséget. ” – mondta
Kovács Ákos az Infiniti magyarországi kereskedelmi igazgatója.
Soponyai Géza
nem titkolt célja, hogy az újításnak köszönhetően Magyarország leggyorsabb
hajójának büszke birtokosa legyen, és elnyerje a vitorláséletben a legnagyobb
hazai elismerésnek számító Kékszalag díjat. A Balatonon idén 43. alkalommal
tartott megmérettetés Európa leghosszabb nagyhajós távolsági versenye, amely
nem kisebb kihívás elé állítja a vitorlázókat, mint a Balatonfüred – Kenese –
Siófok – Keszthely – Tihany – Balatonfüred útvonal, hozzávetőlegesen 200 kilométer minél gyorsabb
megtétele. A hivatalos rekord eddig 10 óra 40 perc.
Az új
fejlesztésű szárnyat a Nautic 12 Racer
típusú Media Contact Avatar versenyhajóra szerelik fel. A szárazföldi próbákat
követően májusban teszik vízre a Balatonon, ahol látványa azonnal felkelti majd
mindenki figyelmét. A szárny 19 méter
magasra emelkedik, összecsukva pedig 3 méteres. A teljes szélessége 4 méter 80 centi, súlya a
karbonszálas technológiának köszönhetően csupán 150 kilogramm. 14 db 1 méter 20 centis szelvényből áll, ez
teszi lehetővé az összecsukhatóságot és a precíz beállítást. Felületét
szupererős műanyag fólia borítja.
A szárny
oldalain az Infiniti emblémája díszeleg majd, így a kíváncsiskodók nem csak a
hajó sebességéből állapíthatják meg, hogy Magyarország leginnovatívabb hajóját
látják suhanni a vízen. Hírforrás és fotó: Klein Péter- Just Creative
|